Pajączki naczyniowe na nogach – dlaczego się tworzą i jak je leczyć?

Zaburzenia krążenia żylnego mogą prowadzić do pojawienia się na skórze charakterystycznych skupisk poszerzonych i ulokowanych blisko pod skórą pękających żyłek. Określane są jako pajączki naczyniowe i często można zaobserwować je na nogach. Przyczyny ich powstawania są dość zróżnicowane. Warto mieć świadomość tego, że można się ich pozbyć, w tym domowymi sposobami. Lepszym wyborem może być jednak wizyta w klinice, gdzie usuwaniem pękających naczynek zajmie się specjalista.

Jakie są główne przyczyny powstawania pajączków naczyniowych?

W pierwszej kolejności należy wskazać przyczyny powstawania pajączków naczyniowych. Pękające naczynka na nogach mogą pojawić się jako efekt zaburzeń krążenia i problemów hormonalnych. Duże wahania temperatur również mogą prowadzić do wystąpienia takich zmian, których można pozbyć się w gabinecie lekarskim. Częste spożywanie alkoholu i kawy, palenie papierosów, noszenie obcisłych ubrań oraz butów na wysokim obcasie to również czynniki zwiększające ryzyko.

Do pojawienia się pękających naczynek może też dochodzić naturalnie, ponieważ wraz z wiekiem zwiększa się kruchość naczyń krwionośnych, przez co pojawiają się pajączki na nogach. Przyczyny ich powstawania są więc często niezależne od nas, choć w niektórych przypadkach można zmienić nawyki, by zapobiec tego rodzaju zmianom naczyniowym. Choć nie stanowią większego zagrożenia, mogą negatywnie wpływać na estetykę, dlatego warto wiedzieć, jak się ich pozbyć.

Usuwanie pękających naczynek na nogach – jak przebiega?

Skoro znamy już przyczyny, przejdźmy do tego, jak pozbyć się pajączków na nogach. Wśród domowych sposobów można wyróżnić masaże, branie naprzemiennych zimnych i ciepłych pryszniców oraz zmianę garderoby na mniej obcisłą. Warto też zadbać o zmianę nawyków i zmniejszyć ilość spożywanej kawy oraz alkoholu, a także ograniczyć palenie papierosów.

Pękających naczynek na nogach, niezależnie od przyczyn ich powstania, można też pozbyć się w gabinecie lekarskim, gdzie stosuje się takie metody, jak skleroterapia czy laserowe usuwanie żylaków. Usługi z tego zakresu wchodzą w zakres oferty kliniki Vencalinic - szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej.